Wednesday, April 7, 2010

paksa-seksa

aku semakin tidak mengerti. mengapa manusia semakin kejam? bertindak melulu bagai khinzir kurang upaya penglihatan(bahasa lembut untuk membabi buta). memaksa, mendesak tanpa memikirkan perasaan orang lain. sedap-sedap jer paksa orang itu ini dan tentukan setiap perilaku. bila bermasalah atau bersalah tuding jari pada aku.

kalu nak tahu aku punya perasaan. seperti kau juga. punya perasaan dan keinginan. tak guna kau paksa itu ini, kau tentukan perjalanan hidup aku sedangkan aku tak mampu melakukannya. sedangkan kini aku sakit menanggung kepura-puraan menghadapimu. sesungguhnya aku punya lorong hidup sendiri. tiada siapa berhak menentukan laluan aku.

setelah suku tahun berlalu aku gagal menuruti kemahuanmu. kata hatiku berkeras, tidak berupaya berpaling. aku pasti kau juga sedang mengalami apa yang aku alami.

No comments: