Tuesday, February 14, 2012

angan-angan impian

biasalah kan jadi pompuan ni. nak nak kaya, cantik dan bahagia...


 Cantik kan hiasan bilik tidur pengantin ni? simple... warnanya menyerlah... kalau bilik aku macam ni, kejap jer tunggang-langgang bunga tu aku langgar. cadar yang putih2 tu pun kejap jer berubah color. heeee... tak pandai aku hidup moden style ni.....tp teringin tu mmg ade.










Baju pengantin. untuk sesi outdoor.. ni yang aku teringin sangat2. teringat zaman skolah-skolah dulu. kalau lukis pengantin perempuan, mesti baju nye mcm ni.. kembang kat bawah.... kalau bagi aku pakai, sah-sah aku duduk jer. tak boleh jalan ke mana-mana dah. tersungkur nanti, tak pasal-pasal londeh baju. hikhikhik... minta selisih.












inai di jari.... mana ade dah inai dijari. sekarang tapak tangan sampai lah pergelangan tangan semua dah diukir inai. pengaruh adat / buadaya. satu malaysia kan?... kalau aku pakai macam ni, mesti ayah cakap "cantik sangat-sangat. kalau di inai satu badan tu lagi cantik. inai kat muka sama.. tak payah upah mak andam untuk mekap. tak payah sewa baju mahal2. ukir inai je".... memang makan dalam ayat ayah tu kan?










nak tanyalah... siapa yang mekapkan si juhi ni? aku nak minta dia mekap kan aku. cantik kan.. rambut dia yang ala-ala rambut aku tu. haisshhh... agak-agak, mak andam boleh tak mekapkan aku jadi macam ni. dapat skeping gambar pon jadi lah. mana tahu kot-kot kenan kat anak cucu cicit nanti. kih kih kih











pakaian mcam ni lah yang buat ayah aku senyum jer ngalahkan pengantin. tradisional katanye. "songket berat lah ayah. keras kejung kainnya". silap haribulan aku tak berjalan dah. tak larat nak bawa baju berat-berat tu. mau nye aku masuk bilik tukar jeans n t-shirt jer.

tapi memang cantik. dengan sanggul, dan bunga cacak-cacak kt sanggul tu. sopan je nampak. duduk bersimpuh tertunduk malu. ececeh...









pelamin anganku. tukar tema warna jer. kerusi dia tinggi kan. mesti rasa kecik jer masa bersanding. mulalah rsa dup dap dup dap jer... boleh gigil kepala lutut kata kau...

tema sekarang banyak buat dua tone. biasa combine dengan kaler putih. smart idea. boleh tiru ni... tapi ayah cakap pastikan background gelap, atau pengantin pakai kaler terang. takut tenggelam bile amik gambar.





bab yang ini aku tak berapa nak setuju. buat makanan sedap2, dengan udang panjat r, udang menurun r, buah-buahan ukir lah, ikan 3,4,5 rasa lah. stick, bbq bagai tapi bukan untuk pengantin pon. orang lain yang rembat. aku harap, kalau time aku nanti, diharap orang lain dapat bersabar menunggu. aku nak rembat habis-habis melantak dulu.. aku memang tak feeling nak posing2 nanti selagi lauk tak aku habeskan. rugi wooo.... sekali seumo hidup. biar terpaksa sinsing lengan baju pon. akan aku pastikan ianya habis. boleh ke?




persoalannya sekarang siapa yang nak kahwin. aku atau ayah...??? ayah just jadi perundingcara jer. orang cakap orang tua ni lebih berpengalaman..

No comments: