Thursday, June 25, 2009

sendiri (seorang diri)


9MAC

Tarikh itu semakin hampir. Tarikh keramat yang selalu ku nanti-nanti. Aku sedikit gentar untuk melaluinya. Aku pasti seorang diri. Setiap tahun kulalui sendiri. Penuh dengan keperitan.adakah tahun ini aku berteman? Tidak sendirian seperti sebelum-sebelumnya? Ahh! Mengarutlah. Aku pasti akan sendirian. Hari ini, aku turut sendirian. Hanya mampu merancang tapi DIA yang menentukan. Tak tertanggung kesedihan ini. Aku benar-benar pilu, rindu dan......ntah apa lagi yang aku rasakan.

Tarikh keramat itu. Seharusnya aku dirai. Dikelilingi ibuayah, adik-beradik, kawan-kawan mahupun kekasih. Dibanjiri ucapan, kata-kata semangat mahupun sedikit doa. Tapi itu semua mimpi. Mimpi dalam mimpi. Mimpi disiang hari. Mimpi yang tak mungkin terjadi. Mimpi, bukan realiti.

No comments: