Thursday, March 25, 2010

peminat vs pemenat

saat ini, tika ini, kala ini makissa sedang mengalami atau melalui situasi menggelikan hati tetapi lebih menjijikkan.

suatu situasi dulu seorang insan tinggi lampai, kulit hitam manis tersenyum manis setiap kali mengatur langkah melintas di hadapan makissa. insan yang masih remaja itu cukup dikenali dengan sikap ramah mesra alamnya dan mesra alasan. mungkin tidak berminat dengan dunia pejabat yang terikat dengan peraturan dan sarat dengan protokol, remaja itu memilih jalan singkat untuk melarikan diri dari kesibukan kerja. mungkin juga kerana dilahirkan dengan jiwa yang punya bakat seni suara dia tidak memikirkan jangka masa panjang. popular dan terkenal lebih dikejar daripada jaminan masa depan. ditambah pakej dengan paras rupa dan bentuk badan ala-ala model, remaja itu lebih obses dengan minatnya itu.

berbalik kepada perenggan pertama. saat remaja itu masih betah menegur makissa remaja itu dipinggir kerana lakon layarnya yang buat orang lain meluat. namun, tatkala ini, dia disanjung gara-gara terpilih menyertai salah satu rancangan realiti televisyen malaysia.

meluatnya, rasa nak terkeluar mee goreng basah yang makissa makan pagi tadi. bila dah popular semua mengaku kawan, peminat dan segala macam mak nenek. jangan nanti ade pulak yang mengaku nenek si remaja hanya kerana nak tumpang interpremo.

1 comment:

Qiesh said...

hehehe...btul2 tue markissa...
akak sokong 200%....
manusia lah kate kan....