Thursday, May 13, 2010

lulus ujian seminggu

alhamdulillah.. cukup setakat ini aku exercise untuk menguatkan kakiku yang semakin lemah. aku akan kembali berehat dan bermanja-manja selepas ini. tiada lagi bangun sebelum subuh, terpacak tepi jalan, tehegeh-hegeh panjat tangga bas, terketar-ketar lintas jalan, kehulu-hilir dengan payung biru dan masuk awal pagi sebelum jam 7.

aku pasti kembali seperti dulu. di layan bagai puteri raja. dimanja, ditatang bagai minyak yang penuh. tiada lagi peluh membasahi celah lenganku. boleh bangun lewat. tak risaukan hujan waktu pagi atau petang. aku kembali ke dapur. berperang dengan senduk, kuali dan dapur gas. melayan karenah spesis kuat makan di rumahku. bangga bila melihat hidangan masakanku habis dilantak tanpa aku berpeluang menambah kali ke2.

tapi aku tak boleh lupa diri. perlu sentiasa beringat-ingat. pasti suatu hari aku kembali mengatur janji dengan nadi putra. tapi bukan masa terdekat ini. kerna aku hampir tumbang menyembah bumi gara-gara seminggu menyahut seruan kementerian belia sukan, larian belia. ya! seminggu aku berlarian :(

3 comments:

pelangi said...

syabas...........abong.......hihihihi...

makissa said...

uhuk uhuk.... jgn panggil nme glemer kt cni. itu nme gua time ganaz2 jer.

honey said...

hamboi2......bken ke sblm jam 7 sebelum jm 6 tauke nadi putra pow xbangun lagi kehkeh