Tuesday, October 12, 2010

berita hangat. tenggelam

gara-gara kemalangan yang meragut 12 nyawa melibat enam kenderaan, berita pembunuhan dato' sosilawati tenggelam sekejap. berita kemalangan tersebut lebih hangat daripada biasa.

********

pagi yang gelap, kini sudah cerah.. eheh.. makissa bersama kekasih hati memulakan langkah ke rumah terbuka ketua kerani makissa di sekitar bandar wilayah ini juga. makissa pergi awal, kerana menghantar tempahan. oelh kerana tiba lebih awal dari tetamu jemputan yang lain, makissa ambil keputusan untuk pulang awal juga. meneruskan perjalan ke rembau melawat anak sepupu yang baru melahirkan puteri shomel.

perjalanan yang tidak dirancang. wira adh9931 milik kekasih hati meluncur laju melepasi plaza tol pedas / linggi. walaupun agak kekok kerana biasanya kami melalui plaza tol simpang ampat, tapi kami tetap meneruskan perjalan hingga tersesat hampir satu jam. tidak sampai setengah jam diperkarangan rumah sepupu makissa, emak ayah mengajak segera ke melaka. tapi kami terus menerus sesat hampir 2 jam lebih.

kira-kira jam 9 malam selepas melantak kenyang-kenyang, kami meneruskan perjalan ke rumah masih-masing. wira age3364 menghala ke negeri sembilan, dan kami kembali ke bandar wilayah. alhamdulillah syukur, kami terlepas dari kesesakan kemalangan kerana hati berasa berat untuk melepasi plaza tol simpang ampat. namun plaza tol pedas / linggi berlaku kesesakan di pintu keluar lebih 3 kilometer. manakala di bahagian pintu masuk terpaksa mendapatkan tiket secara manual kerana semua kaunter tol ditutup untuk mengelakkan kesesakan terus berlaku di tempat kejadian kemalangan.

jam 10, makissa sampai ke rumah. letih, tidur.

No comments: