Monday, December 10, 2012

4 tahun dah


Pejamcelik-pejamcelik dah empat tahun aku bergelar penjawat awam. Serius bangga tahap tengkorak kalajengking rasanya. Rasanya baru semalam aku lapor diri, ikat perut, bertarung kesihatan. Turun naik bas dan melawan emosi. Memang menjadi pengalaman paling manis dalam hidup aku. Seronok sedih, penat, sakit semua ada.

Bersempena salahsatu tarikh bersejarah dalam hidup aku, husband bagi aku hadiah. Dia plan nak buat surprise, tapi aku dah ter tak sengaja nampak bungkusan tu. So, tak jadi surprise dah laa...

Cantik sangat-sangat hadiah tu. Memang ade niat nak beli. Tapi belum berkesempatan. Terima kasih husband sebab bagi wife hadiah tu.

Nak menangis pun ada. Bukan sedih tapi terharu dengan hadiah yang husband bagi. Dalam tahun ni jer dah dua hadiah aku dapat dari dia. 1st hadiah memang surprise. Sempat lah air mata aku bergenang. Cuma malu air mata nak meleleh jer.  

Harap-harap dia selalu bagi present lagi kat aku J seronok weyy dapat hadiah. Bertambah rajin aku masak bila selalu dapat hadiah. Rasa dihargai sangat-sangat. Hilang penat lelah semua J... kalau korang nak present juga, rajin-rajin lah bila kat rumah tu.

Tapi dalam rajin-rajin tu, seminggu sekali aku tumbang juga. Miss masak juga. Maklumlah tenaga macam aku ni. Sesekali kena rechargeable. Baru sihat sejahtera.

2 comments:

De Qaseh said...

sweettt sesgt..sOnOk bile orang hargai kite kan....hepy alwyz...:)

Qiesh said...

uhhhu...best nyer....dapat hadiah...mesti dihati shida kembang biler terima hadiah dari suami mu itu.....be happy.....rindu xnak borak ngan akak....lmer xborak yg shida...ari tu time jamuan xsempat sembng pjg ngan shida....