Monday, June 29, 2009

Aku dah tak sendirian

Aku teringat sesuatu. Aku pernah memohon doa. Doa semoga aku dikelilingi, dirai dan sayangi. Aku sedar, DIA maha memahami. Dan kini aku memiliki. Aku dikelilingi. Dikelilingi oleh mereka. Mereka yang tak pernah namanya tercalit di ruang kotak hidupku apatah lagi dibenak fikiranku.

....................................

Aku dah tak sendirian

....................................

Mereka datang membawa 1001 cerita. Memainkan peranan sebagai pelakon yang membawa watak masing-masing. Aku? Aku juga salah seorang pelakon antara mereka. Tapi kadangkala aku jadi pengarahnya. Ragam, tingkah dan laku aku telan dan lalui.

....................................

Aku dah tak sendirian

...................................

Aku umpama persinggahan ke gerbang kejayaan dan kesenangan.

Aku bagai jejantas. Jalan pintas yang lebih selamat dan mudah.

Aku bagai jambatan. Mengelakkan bencana, selesa malah membuka ruang untuk menikmati perjalanan dengan lebih kenikmatan dan kepuasan.

...................................

Aku dah tak sendirian

.......................................

Aku ditemani. Aku tempat persinggahan kini.

Sampai bila?

Sampai aku mati..............................................

No comments: