Tuesday, April 20, 2010

letak jawatan

gadis kata aku pakar penasihat peribadinya. segala macam bende gadis rujuk dan minta nasihat aku. dari hal keluarga, kerja, study, rumahtangga, pasangan kewangan, pakaian, percintaan hinggalah hal peribadi. kadang-kadang aku terpaksa jadi penceramah bebas yang tak berbayar untuk gadis atau sesiapa yang memerlukan seperti encik jejaka, puan mak angkat, dan kengkawan yang sespesis yang lain.

tapi aku rasa macam nak letak jawatan pula. ermmm...orang kata, banyak bercakap, banyak juga salahnya. so, aku bercadang nak tutup mulut dan angkat kaki jer. biarlah apa nak jadi pun asalkan tidak mengganggu-gugat hidup aku. aku perlu bersabar untuk beberapa purnama jer. lepas ni aku tak perlu lagi menyedekahkan air liur pada mereka. khidmat aku selepas ini adalah untuk emak dan ayah pula. terima kasih pada gadis bagi jawatan tu pada aku.

semoga lepas aku tiada nanti mereka ingat segala ceramah percuma aku tu dalam kepala masing-masing. memang aku tak pernah record kan semua ceramah-ceramah aku tu. buat membazir CD je. so, pandai-pandai lah nanti ye. pepehal kau orang cantact jer aku. masing-masing ade simpan nombor aku kan? kalu hilang, buatlah entry kat blog, nanti aku komen.

setiap pertemuan, pasti diakhiri dengan perpisahan sama ada berpisah hidup, atau mati. lumrah kehidupan kita sebagai manusia.

1 comment:

Gemini said...

Walau sejauh mana kau pergi, kau melangkah, belum tentu semua itu akan berakhir. sebab tiada siapa yang boleh lari dari segala segi permasalahan.
Bukan itu caranya PUTERI.
Janganlah PUTERI pergi.