Tuesday, May 18, 2010

ada aku kesah bhg 1

kalau aku berjawatan tinggi

syukur alhamdulillah. ini semua rezeki allah. terima kasih untuk mak dan ayah yang melahirkan dan beri didikan. kalau jawatan ni bukan untuk aku, sekarang aku pasti bergelar penganggur. kalau bekerja sekalipun mungkin jadi cleaner, guard, tak pun promotter kat shopping complek. tak pelah kan, janji kerja halal. tanpa mereka yang kerja-kerja mcam tue tak terurus lah malaysia ni.

sebab kerja yang nampak kotor tu untuk membersihkan, menyucikan dan mengemaskan. terima kasih pada kalian. kita sama-sama bertugas demi negara ya. asalkan rezeki halal dan anak bini dirumah makan, selagi tu kita betungkus lumus membanting tulang empat kerat. sekurang-kurangnya kita tak minta sedekah atau mengharapkan bantuan orang semata-mata. makcik tetap lebih tua dari saya, saya hormat makcik seperti saya hormat mak saya. kita sama-sama manusia. sama-sama hina disisiNYA.

tanpa orang yang berjawatan rendah, tak adalah aku yang berjawatan tinggi.

No comments: