Wednesday, May 19, 2010

ada aku kesah bhg2

kalau aku ada PhD

terima kasih mak ayah sebab hantar adik pergi sekolah. mak ayah kerja pagi petang cari duit belikan baju sekolah, bayar yuran, bagi duit belanja. itu tak kira lagi bila tahun adik exam exc: upsr, pmr dan spm. mak ayah terpaksa cari duit lebih untuk kelas tambahan dan buku rujukan. paling adik ingat masa adik tingkatan lima. rezeki adik dapat kelas sain. so, banyak buku rujukan yang kena beli (baca:diwajibkan beli)
dekat rm200 harga semua buku. tak masuk buku latihan, calculator saintifik dan duit belanja pun emak kena bagi lebih sebab tengahari adik tak balik rumah. ada kelas tambahan.

terima kasih pada cikgu-cikgu yang mengajar, memberi ilmu pengetahuan. tanpa kalian siapalah saya. pada kawan-kawan yang banyak bagi copy paste homework. hurmm kesimpulannya bila aku dah berjaya memang aku tak boleh berlagak. aku berhutang jasa bakti kalian. dan jika izin tuhan aku seboleh-bolehnya akan menolong orang lain yang tak bernasib baik. denagn kuasa tuhan juga mungkin aku seperti mereka. semua ini sementara. hanya pinjaman. tak guna aku nak berlagak. ada yang lebih berkuasa lagi. lebih bijaksana. ALLAH MAHA BIJAKSANA.

1 comment:

honey said...

kelas sainnn, nak sainn hehehe........

sains r...........