Monday, May 10, 2010

SEDAR @ TAK SEDAR?

bangunan pencakar langit di mana-mana
maksiat berleluasa
perempuan lebih ramai dari lelaki
seks sesama jenis
para ulama semakin berkurangan
nilai darah murah
pembunuhan sana sini
makkah banjir
matahari semakin merah
masa dirasakan begitu singkat
keraian di sana sini
manusia semakin jahil
masjid tempat lawatan
makkah pusat pelancongan
kekerapan gempa bumi
meletusnya gunung berapi

KENAPA AKU MASIH DI SINI. DIAMBANG DOSA DIKELILINGI SYAITAN YANG DIREJAM? mana pengetahuan agama yang aku pelajari? ya allah ya tuhanku. bukalah pintu hatiku. berikanlah hidayah dan tunjukkan jalan kebenaran untuk hamabaMU ini. aku benar-benar rindukanMU.

KENAPA AKU TEWAS DENGAN PUJUK RAYU MAKHLUK DURJANA ITU. kini aku semakin jauh dariMU. air mata sesal menitis saat memikirkan azabmu. AKU TAK LAYAK UNTUK SYURGAMU. NAMUN TAK JUGA AKU MAHU KE NERAKAMU.

No comments: