Thursday, October 6, 2011

donia, donia oh donia

belum habis lagi kisah aku pasal pekeliling larangan mengaji sebelum azan subuh macam yang aku tulis kat sini, aku dikejutkan pula dengan berita tentang gereja terbesar di asia yang sedang dalam pembinaan di bukit jalil. seriusly aku baru tahu tentang berita ni sedangkan bila aku try search kat sini dan kat sini melalui enjin carian http://www.google.com.my/, gereja tersebut mula dibina sejak 15 Februari 2008. dah tiga tahun dah. macam mana aku boleh tak tahu? dan ada kaitan ke tarikh pembinaan tu dengan hari kekasih 14 februari???

cuba korang yang lain-lain search plak. apa yang korang jumpa? modal pembinaan dianggarkan melebihi 100 juta tidak termasuk kos tanah yang bernilai 35 juta. persoalan aku.
- mana dorang dapat duit? ( bukan ke ramai lagi rakyat miskin, ibu tunggal, anak yatim, JKM-JKM yang perlu dibantu?)

- siapa yang luluskan pembinaannya? ( setahu aku, malaysia merupakan negara islam, iaitu islam merupakan agama rasmi di malaysia)

- kenapa gereja? bukan masjid? (sedangkan amalan mengaji dikeluarkan pekeliling, pembinaan gereja kenapa diluluskan?)

GEREJA TERBESAR DI ASIA dibina di atas tanah negara islam yang menjadikan agama ISLAM sebagai agama rasmi.

dalam media macam-macam janji ditabur, bila tiba masanya, benda yang tidak disebut, yang ada yang dilaksanakan, yang dibuat. teruk teruk teruk......

2 comments:

pelangi said...

bila nafsu mengatasi pertimbangan akal...
biler mengejar "glamor" dan nak jadi kesayangan orang 2 tertentu inilah akibatnya
biler seseorang itu fikir dia tak kan mati....menongkat langit..
biler seseorang mengharapkan pujian,sanjungan palsu terjadi la perkara begini

makissa said...

takut sangat... minta selisih.. minta dilindungi dr segala kemungkaran..