Friday, January 13, 2012

rebel seperti kakak

terasa ingin menendang tong sampah seperti Kak Lili ketika merebel. aku juga terfikir sesuatu yang sama. pasti mereka akan bilang, 'tak padan dengan rupa, gaya dan cara kerja'. aku bak meludah ke langit. tapi andai aku lebih usaha, lebih berjaya dan lebih perhatian mereka juga akan mengomel ' maklumlah, dia anak kesayangan. anak emas, semua yang dia buat dapat pujian. buat tak elok pon lepas jer'
 so.. aku sedang mencari-cari tong sampah yang sesuai untuk ditendang sambil memerhati sekeliling andai ada yang memerhati. tak mahu di kata itu dan ini. aku punya satu keburukan yang belum aku tunjukkan. aku harap aku masih mampu menyembunyikannya demi keamanan persekitaran.

keburukan yang mak aku nilai sebagai satu pertahanan diri. thanks mak. mak jer yang faham.

No comments: