Thursday, July 9, 2009

perenggan 4

Setelah setengah tahun aku berhijrah ke wilayah ini. Aku semakin betah dengan reality alam. Malah aku boleh berbangga bilamana mampu mnguruskan kerjaya, cita dan rumahtangga(walaupun aku blum berkahwin). Namanya sahaja hidup bujang. Tapi aku membiasakan diri sikap tanggungjawab dan kehidupan berumahtangga. Bukan sahaja untuk persediaan setelah dinikahi. Tapi untuk mebiasakan diri ketika bersama keluarga sendiri, saudara-mara malah sepupu sepapat yang sering mencacatkan jadual perancanganku bersama teman-teman. Masa ku atur sebaiknya agar tiada yang terluka. Bahkan untuk diri sendiri agar boleh berehat dan menikmati nikmat indah alam.

Memerah keringat pasti meletihkan. Aku cuba menjadi yang terbaik untuk memenuhi kehendak semua. Malah kekadang aku gembira melihat hasilku. Walau tak sesempurna mana. aku bangga aku yang lakukan.

No comments: