Tuesday, July 21, 2009

retaknya benteng kesabaran

Mengapa perlu ada halangan di setiap keinginan? Bukan aku minta bantuanmu. Cuma kepingin memiliki. Memiliki sesuatu yang pernah menjadi impian hati. Aku sekadar berkongsi keinginan. Malang, tiada yang memahami. Tiada siapa yang menghormati apalgi menggalakkan. Ku tekankan di sini. Aku juga punya hak. Aku punya keinginan, minat dan cita-cita. Kenapa perlu kau menghalang? Siapa kau yang layak mengawal kemahuanku? Aku berhak berkeputusan apa saja.
Syukurlah aku amsih mahu berkongsi minat bersamamu. Aku masih sudi berkongsi keinginan, cerita dan kesedihan denganmu. Berdoalah agar tiada kebosanan bersarang untukmu. Andai suatu hari berlaku, cekalkan hatimu. Aku telah puas membina benteng kesabaran bersamamu.

*jangan jadi antara manusia kebencianku*

No comments: