Thursday, April 8, 2010

namun getarnya masih terasa

dari jauh kelihatan sepasang kekasih sedang asyik masyuk. bergurau senda bagai dunia depa yang punya. jemari erat dalam genggaman untuk mewujudkan suasana romantis, konon.

mereka dilihat turut berselit-selit cuba memboloskan diri untuk mendapatkan tiket wayang ntah cerita apa, makissa sendiri tak pasti. dalam dewan gelap yang sejuk, pasangan tadi mengambil tempat duduk berpasangan di belakang sekali. beg tangan si perempuan di letakkan di tengah-tengah antara mereka.

tayangan pon bermula....

si perempuan resah gelisah. nak dijadikan cerita, sebelum keluar bersama pasangan lelakinya tadi, si perempuan sedang memulas-mulas perut. mungkin salah makan atau terlebih makan. kini, bagai ada sesuatu yang ingin keluar dari perutnya. si perempuan cuba menahan angin yang ingin keluar. takut-takut bau atau bunyinya membocorkan rahsia segala.

tapi kudrat perempuannya tidak mampu mengalahkan keinginan angin yang semakin menolak-nolak untuk keluar. kebetulan ketika itu kegamatan suasana panggung berupaya menyembunyikan bunyi angin si perempuan. dan.... uuhhhh... lega terpancar di wajah si perempuan. tiba-tiba si lelaki menggenggam jemari si perempuan. si perempuan mula cuak. adakah lelakinya terhidu sesuatu. oh tidak. si lelaki berbisik ke telinga si perempuan.

" sayang, mungkin ada mesej masuk. saya rasa telefon awak bergetar (vibrate)"

glluuupppp, si perempuan menelan liur. rupa-rupanya hanya bau dan bunyi dapat disembunyikan. namun getarnya masih terasa.

3 comments:

Cak Kra WaLa said...

suspen je ....
ape lah minah ni, nasib bek pakwe die ingt msg yg masuk, kalau tak......jenuh....;)

makissa said...

amboi...klu cite couple dlm panggung jer mula fkir bukan-bukan yer... bertuah.

Cak Kra WaLa said...

bukan fikir bukan-bukan, tapi menjiwai...