Thursday, July 28, 2011

ahlan wa sahlan ya ramadhan

assalammualaikum
bismillahirahmannirrahim

bersyukur kita ke hadrat illahi, kerana dengan limpah kurnianya kita berpeluang menyambut ramadhan 1432h yang akan menyusul insyaallah 1 september 2011 akan datang.. (waaaa dah macam penceramah bebas plak iye?)

macam pose tahun-tahun lepas juga. mulalah aku teringat kat mak ayah aku yang sangat manja dengan aku (eheh). biasanya, bagi kebiasaan keluarga di kampung, menjelang ramadhan kami akan membuat lemang, rendang dan masak lauk pauk yang best-best sehari @ dua hari sebelum menjelang ramadhan. ia digelarkan 'memegang'. aku sendiri tak tahu apa yang dipegang. pegang bulan ramadhan kot.

alahaiiii...... rindu kat mak ayah..

(xde idea nak tulis.. tapi ada orang paksa aku menulis. leceh betul jadi blogger paksaan ni)

salam ramadhan kepada semua umat islam.

2 comments:

Gemini said...

anak2...manisnya kurma ini...tapi x semanis ayat mcm kat atas tu haa...tiada paksaan dalam menulis ....semputttttt...

Anonymous said...

kitew tak tahuw...rumah kitew adew hanjing jew...